Skip to content
  • За нас
  • За реклама
  • За автори
  • Етични норми
  • Контакти
  • Политика GDPR
  • български
  • English
Shopping Cart 0
Facebook
GPNews
  • Начало
  • ИзданияExpand
    • 2020 – 2023Expand
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
    • 2015 – 2019Expand
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
    • 2010 – 2014Expand
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
    • 2005 – 2009Expand
      • 2009
      • 2008
      • 2007
      • 2006
      • 2005
    • 2000 – 2004Expand
      • 2004
      • 2003
      • 2002
      • 2001
      • 2000
  • СъбитияExpand
    • Предстоящи събития
    • Конгресен календар
  • Новини
  • СтатииExpand
    • АГ и неонатология
    • Алергология
    • В света на вирусите
    • Гастроентерология
    • Дерматология и козметика
    • Ендокринология
    • Кардиология
    • Неврология и психиатрия
    • Онкология
    • Офталмология
    • Педиатрия
    • Ревматология и ставни заболявания
    • Тест по клиничен случай
    • УНГ и белодробни болести
    • Урология и нефрология
    • Хранене, диететика, метаболизъм
    • Нашето интервю
    • Природата учи
    • Историята учи
    • Други
  • Абонамент
Shopping Cart 0
Facebook

  • български
  • English

GPNews
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
  • Социолози: 74% от българите никога не са ходили на профилактичен онкологичен преглед
  • Почти 1000 лекарства без рецепта са поскъпнали за година
  • ТЕЛК решенията – дефицит на кадри в комисиите и сложна бюрокрация
  • Обменяме опит с Румъния за Спешната помощ
  • България е единствената страна в ЕС с нарастваща смъртност от рак
Home / Новини / Регламентираха дейността на частните линейки

Регламентираха дейността на частните линейки

отGP News публикувано на 12.02.202113.09.2022 Новини
дейността на частните линейки

Депутатите приеха на първо четене на Закона за автомобилните превози.

“За” бяха 76, 21 бяха “против”, 1 гласува “въздържал се”.

Все още липсва нормативна уредба, която да регулира превоза на болни и ранени лица, извършван от линейки, извън обхвата на спешната помощ.

ENTAN BANNER
ENTAN BANNER

В мотивите е посочено, че разпоредбите на чл. 24в от Закона за автомобилните превози не предвиждат до този момент създаването на наредба, обхващаща всички изисквания, по примера на Наредбата за спешна помощ и за превоз на пътници.

На практика в дадения момент е регулирана единствено и само спешната помощ, като всички останали “линейки” извън системата за спешна помощ, нямат право да извършват спешна помощ, но извършват медицински транспорт без никаква регулация.

Според вносителите ползите от въвеждането на подобна регулация ще са:

  • приход за бюджета от данъци и осигуровки
  • регулиране на сивия сектор
  • въвеждането на ясни правила, изисквания и контрол
  • въвеждане на отговорност при пълна прозрачност кой носи отговорност и най-важното гарантиране на финансова обезпеченост на отговорността
  • намаляване на риска за извършване на измами, тероризъм или други престъпления
  • намаляване на потенциалните рискове от зараза

При представянето на законопроекта, господин Живков подчерта, че загубите от сивия сектор в тази област за държавният бюджет се изчисляват на минимум 60 млн. лв. годишно, защото ежедневно се извършват множество междуградски превози на пациенти, които са далеч по-скъпи от градските такива. Почти всеки ден български “линейки” пътуват извън България, за да осигурят превоз на пострадало лице, като разходите за тези пътувания варират между 2 хил. лв. и 12 хил. лв. и повече.

В мотивите към законопроекта е отбелязано, че проблемите, които ще бъдат разрешени с предлаганите промени в Закона за автомобилните превози се отнасят до отговорността по отношение на граждани, търсещи помощ при влошено здравословно състояние, злоупотребата с подвеждащи надписи за Спешна или Бърза помощ, които имитират линейките на Центровете за спешна медицинска помощ, сумите, които се заплащат за този вид услуга, както и техническото състояние на тези автомобили и контрола при извършването на този вид превози.

Вносителите на предлаганите изменения и допълнения се мотивират, че систематичното място на подобна регулация е в Закона за автомобилните превози, на първо място защото в България лицензните за превоз на пътници, товари и таксита са доказали своята ефективност и се извършва ефективен пътен контрол на този вид превоз. Те считат, че Министерството на здравеопазването няма компетенции и технически възможностите да извършва ефективен контрол на пътя, като в случая, според тях, е необходим точно такъв.

Трябва да има цялостен подход, според Нигяр Джафер от ДПС.

БСП пък поставиха въпроса дали тази дейност трябва да се контролира от Министерството на транспорта или от здравното ведомство.

OCOLUT BANNER
LIPIBOR BANNER
OCOLUT BANNER
LIPIBOR BANNER

Навигация

Предишна Предишна
Възможно е коронавирусът да е достигнал до пазара в Ухан чрез замразено месо
СледващаContinue
БАН готова да създаде ваксина за всички мутации, но държавата не я спонсорира
Search

Boehringer Ingelheim България и Дружеството на кардиолозите в България организират информационна кампания за пациенти със сърдечна недостатъчност

абонамент 2023
Lekzema
GPNews - Новини за общопрактикуващия лекар

За нас

Списание GPNews
Връстник на GP практиката у нас
Единственото специализирано издание за общопрактикуващи лекари
12 месечни книжки на жизненоважни за практиката ви теми

Меню

  • Начало
  • За нас
  • Контакти

Информация

  • За автори
  • Етични норми
  • За реклама

Copyright © 2023 GPNews. Всички права запазени.

Уеб дизайн и SEO от Трибест

  • ПОЛИТИКА GDPR
Scroll to top
  • Начало
  • Издания
    • 2020 – 2023
      • 2023
      • 2022
      • 2021
      • 2020
    • 2015 – 2019
      • 2019
      • 2018
      • 2017
      • 2016
      • 2015
    • 2010 – 2014
      • 2014
      • 2013
      • 2012
      • 2011
      • 2010
    • 2005 – 2009
      • 2009
      • 2008
      • 2007
      • 2006
      • 2005
    • 2000 – 2004
      • 2004
      • 2003
      • 2002
      • 2001
      • 2000
  • Събития
    • Предстоящи събития
    • Конгресен календар
  • Новини
  • Статии
    • АГ и неонатология
    • Алергология
    • В света на вирусите
    • Гастроентерология
    • Дерматология и козметика
    • Ендокринология
    • Кардиология
    • Неврология и психиатрия
    • Онкология
    • Офталмология
    • Педиатрия
    • Ревматология и ставни заболявания
    • Тест по клиничен случай
    • УНГ и белодробни болести
    • Урология и нефрология
    • Хранене, диететика, метаболизъм
    • Нашето интервю
    • Природата учи
    • Историята учи
    • Други
  • Абонамент
  • За нас
  • За реклама
  • За автори
  • Етични норми
  • Контакти
  • Политика GDPR
Search
Toзи caйт изпoлзвa „биcĸвитĸи“, зaщoтo тe ca вaжни зa нeгoвoтo фyнĸциoниpaнe. C пoceщeниeтo нa тoзи caйт, виe ce cъглacявaтe c изпoлзвaнeтo нa „биcĸвитĸитe“. - Прочети повече ...