На събитие на тема „Часът на диабета“ в София бе представен първият за България информационен сайт за заболяването – диабет.бг. Той е създаден от биофармацевтичната компания АстраЗенека България в партньорство с Българска асоциация „Диабет“, която е пълноправен член на Международната диабетна федерация (IDF).
„Преди 2 години АстраЗенека стартира академия за здравни журналисти „Часът на диабета“ с идея за повишаване знанията на българското общество за захарния диабет. Положихме стабилна основа, върху която продължаваме да надграждаме. Затова създадохме интернет сайта диабет.бг. Чрез него българските пациенти с диабет разполагат с достоверна информация за заболяването, изготвена от водещи специалисти в областта на ендокринологията.“, каза Зоя Паунова, изпълнителен директор на АстраЗенека България.
Проф. Анна-Мария Борисова, председател на Българско дружество по ендокринология, представи данни за нарастващата честота за заболяването у нас. Проф. Борисова подчерта, че основни причини за развитие на захарен диабет тип 2 са наднорменото тегло и заседналия начин на живот. Ето защо, създаването на сайт с информация за рисковите фактори, начините за превенция и контрол на диабета ще бъде от голяма помощ както за пациентите, така и за лекарите.
Майя Викторова, председател на Българска асоциация „Диабет“, добави: „Целта на интернет страницата диабет.бг е да дава пълна, коректна и актуална информация за захарния диабет. Всеки може да прочете какво представлява заболяването, какви са симптомите, как се диагностицира, какви са възможностите за превенция и лечение, как да се подобри контрола и предотвратят усложненията и др.“
В световен мащаб 1 от 11 възрастни страда от диабет, а на всеки 6 секунди един човек губи живота си вследствие на заболяването. Ако не се предприемат незабавни действия, се очаква до 2045 г. хората, живеещи с диабет, да се увеличат с 204 млн. (от 425 млн. през 2017 г. до 629 млн.). 1
В Европа броят на диабетно болните между 20 и 79 години е 58 млн. души, а у нас близо половин милион българи имат диабет тип 2. 1