Телефонна линия за пациенти открива Асоциацията на пациентите с автоимунни заболявания (АПАЗ). Всеки работен ден от 10 до 17 часа пациентски консултанти ще предоставят информация на всеки, който има въпроси, свързани с някои специфични заболявания, сред които и някои автоимунни: атопичен дерматит, болест на Бехтерев, болест на Крон, псориазис, ревматоиден или псориатичен артрит, улцерозен колит и др., съобщават от Асоциацията.
Консултирането по телефона ще е насочено към пътя на пациента в здравната система, необходимите действия и процедури за диагностициране, контрол, лечение на заболяванията, местата за лечение в страната и др. Телефонът на пациента е +359 876 303 400, а таксуването е според тарифния план на обаждащия се.
Информационната телефонна линия на пациента е сред приоритетите на АПАЗ от създаването на организацията. Разкриването му отговаря на потребностите на пациентите от навременна и достъпна здравна информация, която да спести време и средства на търсещите здравна помощ. „Вярвам, че пациентските организации имат ключово значение за това да подобряват достъпа до здравни грижи.
Убедена съм, че с разкриването на телефона на пациента ще подкрепим много хора, които не знаят накъде да поемат след поставянето на диагнозата или имат въпроси, за които често лекарите нямат време, за да отговорят“, коментира председателката на Асоциацията на пациентите с автоимунни заболявания (АПАЗ) Анета Драганова.
Асоциацията на пациентите с автоимунни заболявания е българска неправителствена организация, която защитава правата на пациентите и работи за по-добър достъп до качествени здравни грижи на засегнатите от автоимунни заболявания.
Сред значимите постижения на пациентската организация е въвеждането на съвременно лечение за някои автоимунни заболявания, както и реализирането на различни информационни кампании, които да повишат достъпа до скрининг и ранното откриване на автоимунните заболявания.