Повече от 70% от 5-6 годишните имат кариеси
През месец октомври 2018 г. над 50 000 деца в цялата страна ще получат талони за безплатен стоматологичен преглед. Те ще се разпространяват във всички 73 магазина на най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас – dm и са част от специална брошура, която включва и талони за отстъпка за продукти за устна хигиена. Безплатните прегледи ще се провеждат в повече от 250 стоматологични кабинета, в които работят близо 400 зъболекари. Това ще стане в рамките на кампанията за устна хигиена „Веселите зъбки“, която се организира за шеста поредна година от dm България и Сдружението на българските зъболекари (СБЗ).
Над 70% от 5-6 годишните и близо 80% от 12 годишните са с кариеси
Целта на инициативата е да помогне на родителите да се погрижат за здравето на зъбите на своите деца и да образова хората за ползата от правилна устна хигиена още от най-ранна възраст, с появата на първото млечно зъбче. Това е много важно, тъй като според статистиката на СБЗ, България е на едно от първите места в ЕС по заболявания на зъбите при децата. Според последните проучвания, 71% от децата на възраст 5-6 години и 79% от 12 годишните имат поне един кариес.
Ето защо ранната грижа за устната хигиена и редовната профилактика са изключително важни. Д-р. Анатолий Кънев, председател на СБЗ, заяви, че много родители напълно игнорират грижата за млечните зъбки, тъй като разчитат, че след смяната им с постоянни, няма да има проблеми. Според него: „Това е дълбоко невярно. Грижата за зъбите трябва да започне преди детето да навърши една година и е добре отрано да има изградени навици да посещава зъболекар. Така могат да бъдат избегнати редица здравословни проблеми. Все пак зъбките не са изолирани от тялото и едно възпаление, ако не е лекувано навреме, може да доведе до усложнения с ушите, гърлото или други органи“, допълва д-р Кънев.
Над 50 000 талона за безплатни прегледи
Раздаването на талоните за безплатен стоматологичен преглед ще започне на 04.10.2018 г. във всички 73 магазина на dm в 25 града в България. За родителите с деца на възраст 3-7 години са предвидени 30 000 пакета, които включват: брошура с талони за безплатен преглед и отстъпка за избрани продукти за устна хигиена, подарък продукт за грижа за зъбките на най-малките и забавен пъзел „Веселите зъбки“, който след сканиране със смартфон „оживява“ и чрез забавна песничка учи малките деца как да мият зъбите си.
Допълнително 20 000 родители с деца до 7 години ще могат да получат на касите в магазините на dm брошури с талони за безплатни прегледи и отстъпка за стоматологични продукти. Отстъпката важи както за популярни брандове, така и за харесваната и обичана от най-малките собствена марка на dm, Dontodent.
Получаването на пакета „Веселите зъбки“ и на брошурите с талони не е обвързано с покупка или извършване на стоматологична манипулация. Необходимо е единствено родителите заедно с децата си да посетят най-удобния магазин на dm България и да попитат на касата за материалите за кампанията. Предишните издания на инициативата показаха, че тя се радва на огромен интерес и затова е добре хората да се снабдят с талони възможно най-рано след нейния старт. За улеснение на хората, е предвидена и възможност за изтегляне на брошурата с талони от интернет страницата на dm България – www.dm-drogeriemarkt.bg/ .
10 градински групи ще посетят куклен театър
Със старта на кампанията dm България обявява и началото на конкурса „Нарисувай ми приказка“. В него могат да участват деца от детските градини в страната. Творби ще се приемат както от индивидуални участници, така и от името на цели групи, а наградите са повече от атрактивни. За самостоятелните творци са предвидени 3 семейни посещения в „Музейко“ като dm България ще поеме и разходите за транспорт или нощувка, в случай че спечелилите не са от София. Градинските групи, включили се в конкурса, ще се борят за едно от 10 дневни посещения на куклен театър в рамките на инициативата „Нощ на театрите“.
Във връзка със старта на кампанията „Веселите зъбки 2018“ на dm България, Евелина Великова, управител на компанията, заяви: „Ние, като социално отговорна компания, се стремим да помагаме на хората и да допринасяме да подобряваме средата, в която работим. Ето защо инициативи като „Веселите зъбки“ са важна част от политиката ни да поставяме човека в център на нашата дейност. Предишните издания на кампанията бяха изключително успешни и затова през тази година решихме да раздадем почти двойно повече талони за безплатен стоматологичен преглед и отстъпка на избрани продукти за устна хигиена. Искам да благодаря на Сдружението на българските зъболекари и на нашите партньори, които за шеста година ни подкрепят в това начинание“.