Към съдържанието
  • За нас
  • За реклама
  • За автори
  • Етични норми
  • Контакти
  • Политика GDPR
    Количка 0
    Facebook
    GPNews
    • Начало
    • ИзданияРазширяване
      • 2025
      • 2020 – 2024Разширяване
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
      • 2015 – 2019Разширяване
        • 2019
        • 2018
        • 2017
        • 2016
        • 2015
      • 2010 – 2014Разширяване
        • 2014
        • 2013
        • 2012
        • 2011
        • 2010
      • 2005 – 2009Разширяване
        • 2009
        • 2008
        • 2007
        • 2006
        • 2005
      • 2000 – 2004Разширяване
        • 2004
        • 2003
        • 2002
        • 2001
        • 2000
    • СъбитияРазширяване
      • Предстоящи събития
      • Конгресен календар
    • Новини
    • СтатииРазширяване
      • АГ и неонатология
      • Алергология
      • В света на вирусите
      • Гастроентерология
      • Дерматология и козметика
      • Ендокринология
      • Кардиология
      • Неврология и психиатрия
      • Онкология
      • Офталмология
      • Педиатрия
      • Ревматология и ставни заболявания
      • Тест по клиничен случай
      • УНГ и белодробни болести
      • Урология и нефрология
      • Хранене, диететика, метаболизъм
      • Нашето интервю
      • Природата учи
      • Историята учи
      • Други
    • Абонамент
    Количка 0
    Facebook

      GPNews
      ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
      • Частните болници отново ще провеждат обществени поръчки за лекарства по НЗОК
      • Близо 100 млн. лв. е заплатила НЗОК за скъпоструващи лекарства за деца през 2024 г.
      • На първо четене: Частните болници да провеждат обществени поръчки за лекарства
      • Според анализ на БАПЗГ: Два пъти по-малко от необходимото са медсестрите в болниците ни
      • Ваксина срещу херпес зостер намалява риска от сърдечни заболявания с 8 години
      В къщи / Новини / Неправителствена организация започва кампания срещу бъдещи пушачи

      Неправителствена организация започва кампания срещу бъдещи пушачи

      отGP News публикувано на 22.02.201713.09.2022 Новини

      Пълна забрана на рекламата на тютюн и тютюневи изделия поискаха представители на националната „Коалиция за живот без тютюнев дим“. Те обявиха старта на креативна застъпническа кампания с подкрепата на рекламна агенция The Smarts, под надслов: “Рекламата на цигари им продава цигари“.

      Според данни на Световната здравна организация (СЗО) от 2016 г. България е на 2-ро място в Европа по брой на редовните 15-годишни пушачи, като това са 30% от момичетата и 21% от момчетата, съобщи д-р Маша Гавраилова, председател на сдружение „България без дим“ и бивш завеждащ отдел „Опазване на общественото здраве“ в МЗ.
      По данни на Европейския училищен изследователски проект за алкохол и други наркотици (ESPAD) за 2015 г. 7% от учениците на възраст до 13 г. употребяват ежедневно цигари, като процентът при 16-годишните нараства до 25%. Глобалното проучване на тютюнопушенето при учениците (GYTS) за 2015 г. посочва, че 10,9% от учениците между 13 и 15 години в България употребяват редовно цигари.

      Д-р Гавраилова цитира редица изследвания в различни страни и региони на света, които доказват, че пълните забрани за реклама на тютюневи изделия намаляват употребата им с от 6 до 25 процента.
      „Обстоен преглед на девет дългосрочни проучвания през 2008 г., включващи 12 000 младежи, сочи, че рекламата и промоцията на тютюневи изделия увеличават вероятността подрастващите да започнат да пушат. Рекламата на местата за продажба също доказано насърчава младежите да пропушат, затова трябва да бъде преустановена във всичките й форми“, каза още д-р Гавраилова.

      Upper dyspeptic syndrome ad

      По данни от Великобритания, всяка форма на реклама на тютюневи изделия, която младежите разпознават, повишава вероятността да започнат да пушат със 7%.

      „Необходима е пълна забрана на рекламата, промоцията и спонсорството на тютюневи изделия, за да предпазим непушачите, родителите, работещите хора, но най-вече тези, които са твърде млади, за да вземат информирани решения – децата и подрастващите. Една европейска държава не може да ги остави на произвола на агресивния маркетинг на тютюневата индустрия, който им натрапва ранен избор с негативно влияние върху целия им живот“, коментира председателят на „Коалицията за живот без тютюнев дим“ д-р Гергана Гешанова.

      Според нея за преодоляването на проблема е необходима държавническа решителност и пълна забрана за рекламата, промоцията и спонсорството на тютюневи изделия.

      Видеоклип, изработен доброволно от агенция The Smarts, пресъздава отблъскваща реалност, в която единственият начин да предпазим децата от тютюневата реклама е да закрием очите им. Клипът завършва с риторичен въпрос за децата и тютюневата реклама: „Да забраним да я виждат или да забраним да я има?“

      „Производителите на тютюневи изделия, чиято употреба е доказано опасна и пристрастяваща, инвестират огромни средства в реклама с една единствена цел – да привличат нови клиенти. Тоест нови пушачи. Време е да признаем, че новите пушачи са децата ни. Нека обединим настоящите и бившите пушачи с една обща кауза – да не отглеждаме бъдещи пушачи”, каза криейтив директорът на агенцията Радослав Бимбалов.

      OCOLUT BANNER
      LIPIBOR BANNER
      OCOLUT BANNER
      LIPIBOR BANNER

      Навигация

      Предишна Предишна
      Мобилен екип на фондация „За Нашите Деца“ започна работа в пет здравни и социални заведения
      СледващаПродължаване
      Глоби за ОПЛ, само ако не са се погрижили достатъчно за пациента
      Търсене
      Имунобор стик сашета
      Lekzema Banner
      Psoralek Banner
      GinGira Banner
      hemorid
      fb like

      За нас

      Списание GPNews
      Връстник на GP практиката у нас
      Единственото специализирано издание за общопрактикуващи лекари
      12 месечни книжки на жизненоважни за практиката ви теми

      Меню

      • Начало
      • За нас
      • Контакти

      Информация

      • За автори
      • Етични норми
      • За реклама

      Copyright © 2025 GPNews. Всички права запазени.

      Уеб дизайн и SEO от Трибест

      • ПОЛИТИКА GDPR
      Плъзгане нагоре
      • Начало
      • Издания
        • 2025
        • 2020 – 2024
          • 2024
          • 2023
          • 2022
          • 2021
          • 2020
        • 2015 – 2019
          • 2019
          • 2018
          • 2017
          • 2016
          • 2015
        • 2010 – 2014
          • 2014
          • 2013
          • 2012
          • 2011
          • 2010
        • 2005 – 2009
          • 2009
          • 2008
          • 2007
          • 2006
          • 2005
        • 2000 – 2004
          • 2004
          • 2003
          • 2002
          • 2001
          • 2000
      • Събития
        • Предстоящи събития
        • Конгресен календар
      • Новини
      • Статии
        • АГ и неонатология
        • Алергология
        • В света на вирусите
        • Гастроентерология
        • Дерматология и козметика
        • Ендокринология
        • Кардиология
        • Неврология и психиатрия
        • Онкология
        • Офталмология
        • Педиатрия
        • Ревматология и ставни заболявания
        • Тест по клиничен случай
        • УНГ и белодробни болести
        • Урология и нефрология
        • Хранене, диететика, метаболизъм
        • Нашето интервю
        • Природата учи
        • Историята учи
        • Други
      • Абонамент
      • За нас
      • За реклама
      • За автори
      • Етични норми
      • Контакти
      • Политика GDPR
      Търсене