Не е редно да се дезинформира обществото с непрофесионално манипулирана информация. Това завяват в изпратена до медиите позиция от НЗОК въ kd ufrjf в връзка с дадената по-рано днес пресконференция на пациентски организации, на които те представиха справка от фонда с фрапантни разминавания между платените от касата средства за определените лекарства и издадените за тях протоколи.
На пресконференция на тема „Кой изнася лекарствата на българския пациент?“ председателят на Асоциация „Хипофиза“ г-жа Ваня Добрева и председателят на Центъра за защита правата в здравеопазването д-р Стойчо Кацаров изказаха напълно неверни твърдения, че „…касата не знае за какво плаща“ и, че „…броят опаковки по активни протоколи са повече от броя платени опаковки, както и обратното – платени опаковки от здравната каса, срещу които не стоят протоколи“, категорични са от НЗОК.
Във връзка с поискана информация по Закона за достъп до обществена информация от председателя на Асоциация „Хипофиза“, Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) е предоставила детайлна информация по месеци на два екселски файла, уточняват от касата. От там обаче разясняват, че представената на медиите таблица представлява некоректно обобщена справка от двата екселски файла, отразяваща сумарен сбор от несравними данни, а именно – данните от протоколите отразяват точните индивидуални дози на всеки пациент и са съответно в конкретната лекарствена форма за този продукт – таблетки или флакони, а заплащането се отчита на база окончателната опаковка.
От фонда дават и пример с медикамента, при който именно беше отчетено най-голямото разминаване. В таблицата на Асоциация „Хипофиза“ е отбелязан лекарствен продукт за трансплантирани пациенти Cellcept с код LF 120, като се сравняват 857 423 таблетки, изписани на пациенти по протоколи, със заплатени от НЗОК 6772 опаковки, уточняват от там.
Националната здравноосигурителна каса, като коректен партньор на пациентските организации, винаги е откликвала на всички проблеми, поставяни от тях и е търсила начин те да бъдат решени в полза на пациентите. Не е редно да се предоставя на обществото непрофесионални и недобронамерени манипулации върху коректно предоставена подробна и достоверна информация от институцията. Остава неприятният привкус от неверни внушения, които водят до подронване на доверието на обществото в НЗОК – единствения платец на здравни услуги за здравноосигурените, коментират от там.