68% от населението в София и другите големи градове биха купували лекарства по лекарско предписание чрез услугата Click&Collect, при която се избира и поръчва онлайн, а получаването става в най-близката аптека.
Това показват данни от последното проучване на “Маркет линкс”.
Преобладаващата част от хората са между 18 и 59 г., но и при по-възрастните (60г. +) има сериозен интерес – 35% от тях биха купували лекарства по лекарско предписание онлайн по този начин, а 36% от тях дори предпочитат поръчка онлайн и доставка до дома.
Това представи Станислава Чипова, директор “Пазарни проучвания” в Маркет Линкс, на уебинара “Дигитална трансформация в обслужването на здравните потребности на българските пациенти”.Онлайн събитието е част от поредица, посветена на дигитализацията на здравеопазването у нас.
Участниците се обединиха около извода, че е необходим надпартиен консенсус и план с конкретни стъпки за развитие на е-здравеопазването в следващите 5 г., както и промяна в регулациите, която да отговори на нуждите и търсенето от пациентите и да догони развитието на частния сектор.
Проучването за нагласите към онлайн покупката на лекарства по лекарско предписание обхваща представителна извадка от лица над 18 г. на територията на цялата страна. Услугата Click&Collect за лекарства е по-предпочитана в София и големите градове, но и голяма част от живеещите в селата показват голям интерес.
Над 65% от живеещите в големите градове и 40% от жителите на селата предпочитат онлайн покупка на лекарства с доставка до дома. Сред най-младите и живеещите в София предпочитанията към този модел са по-слаби, допълни Чипова.
Предимствата на онлайн снабдяването с лекарства включват удобство и спестяване на време, както и намален риск от заразяване с инфекциозна болест включително COVID-19 в търговски обект и поръчване на медикаменти за близки.
Продажбата онлайн на лекарства по лекарско предписание има значителен потенциал на пазара, хората искат да се възползват от такава услуга, като към момента вариантът Click&Collect е с предимство, са изводите от проучването.