Видеоканали в YouTube, които разпространяват конспиративните теории на антиваксъри, вече няма да получават пари от реклами, съобщава БиБиСи.
YouTube спря да показва реклами на много канали, които популяризират такива възгледи. Стъпката бе предприета след протест на редица компании, които разкриха, че рекламите им текат заедно със спорни видеоклипове.
Световната здравна организация заяви, че антиваксърството е “в топ 10 на глобалните заплахи за здравето” през 2019 година.
Сайтът за споделяне на видеоклипове заяви, че е предприел стъпката, тъй като много от антиваксър канали са насърчават “вредни или опасни” възгледи.
“Всяка дезинформация по медицински теми е особено притеснителна”, се казва в изявление.
Наред с решението за премахване на реклами, YouTube се опитва да направи по-авторитетното съдържание по-лесно за намиране, както и за ползите от ваксинацията, а също така и да предотврати появата на антиваксър видеоклипове в списъците с препоръки.
Също така планира да създаде “информационни панели” на страниците, в които са изброени източници, където хората могат да проверяват фактите. “Подобно на много алгоритмични промени, тези усилия ще бъдат постепенни и с времето ще стават все по-точни.”
Действието следва коментарите през януари от проф. Сали Дейвис, главен здравен инспектор на Великобритания, която критикува социалните медии за подхранване на страховете от ваксини.
Митовете, разказващи за опасностите от ваксините в социалните медии е една от причините, поради която родителите не са завели децата си, да получат ваксина срещу морбили, паротит и рубеола.
“Много хора и звезди, вярват в тези митове – те грешат”.
Предполага се, че решението на YouTube е предизвикано от жалби от големи рекламодатели, които не искат тяхното съдържание да се пуска заедно с видеоклипове, които рекламират антиваксърство. Също така, че някои компании са изтеглили цялата си реклама, докато YouTube не се задейства.
Фирмите наблюдават къде се появяват техните реклами, след като миналата седмица докладваха за педофили, които публикуват неподходящи коментари за много видеоклипове с деца.
Hasbro, Nestle, AT&T, Kellogg, Epic Games и други спряха рекламите си.
Според статия във “Вашингтон поуст”, “Фейсбук” се е превърнал в убежище за антиваксъри. По-голямата част от антивакс групите са затворени, което означава, че ако модераторите смятат, че някой ще влезе в групата с намерението да обсъди членове или да разпространи съдържание в подкрепа на ваксините, те просто ще го блокират.
Това кара антивакс групите да се превърнат в ехо-камери, където антивакс повествованието остава безспорно и се подхранва с по-нататъшна дезинформация.
В изявление, публикувано преди седмица, Фейсбук заяви, че “проучва допълнителни мерки, за да се справи по-добре с проблема.” Мерките, споменати в изявлението, включват “намаляване или премахване на този вид съдържание от препоръки, включително групи, към които трябва да се присъедините и премахване в търсене на резултати, като същевременно се гарантира, че е налице по-високо качество и по-авторитетна информация”.