Министър Асена Сербезова коментира и как се развива ваксинационната кампания. МЗ е идентифицирало социалните мрежи като основен източник на дезинформация, сключени са договори за два видеоклипа с БНТ, като е проведена среща с директора Емил Кошлуков и скоро те трябва да започнат да се излъчват по телевизията.
Предвижда се кампанията да не е досадна, а поднесена чрез разкази на ваксинирани. Предвиждат се и две национални представителни проучвания затова какви са колебанията на хората, които не искат да се ваксинира, до 3 дни ще има договор и ще бъде избрана социологическа агенция.
В спешен порядък МЗ ще разработи и за сайт на кампанията с информация за ползите, начина на изпитване и профила на безопасност на ваксините. Предвиждат се брошури за женското здраве за ваксините за жени с инвитро процедури, за хора с хронични заболявания, за фармацевти, общопрактикуващи лекари, ромската общност и персонала в училищата, ще се организира и информационен център.
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
- БЛС: В електронните здравни досиета има информация за алергиите, проблемът е в достъпа
- Важна стъпка в битката с човешкия папилома вирус у нас
- Подценявани ли са алгинатите в съвременната медицинска практика?
- 10% от момчетата от 10 до 13 години трябва да бъдат ваксинирани срещу HPV през 2025 г.
- Приоритетът на БЛС в преговорите по анекса към НРД: Грижата за най-малките