Брой 1/2023
Д-р П. Стефанова
Клиника по неврология, Софиямед – София
Позната на всички ни още от студентската скамейка е латинската максима, че който добре разпитва, добре диагностицира. Но достатъчно ли е това? Или има значение и как обясняваме на пациента диагнозата и как заедно с него стигаме до решение за лечението.
Разговорът с пациента е най-ценното, което в рутината на медицинската професия подценяваме.
И не само това. Когато се връщаме назад, за да си спомним тези, които ни вдъхновиха в лекарската професия, ги описваме като учители, светила, тези, на които имахме доверие, тези, които ни гледаха в очите, тези, които общуваха с нас топло, открито, загрижено, разбираемо, когато ние нямахме достатъчно знания и опит.
Същото е и в комуникацията между лекар и пациент, преподавател и студент, лекар и медицинска сестра, между лекари от една или различни специалности и всички останали, с които комуникираме ежедневно. Има огромна дупка в комуникацията ни, от която страдаме като екип, като съсловие, като личности. Оправдаваме се с липсата на време и натовареността. Но лошата комуникация е неефективна, безполезна, вредна за лекаря, с разрушителна сила за един медицински екип и със сериозни последствия и неуспехи в лечението на пациентите.
Пълната статия е заключена за четене!
Статиите от новите издания на списание GP NEWS са заключени за четене. В сайта се публикуват само резюмета на статиите. По-долу е публикувана датата, на която ще бъде отключена цялата статия.
Ако желаете да прочетете цялото съдържание в статията преди датата на отключване, може да закупите онлайн книжният вариант на съответния брой, в който е публикувана статията.
Дата на отключване: 1 Януари 2025 г.