Кредитните карти спестяват на потребителите пари от застраховки за лятото
По-малко от 5% от ползвателите на кредитни карти са се възползвали от застраховка по картата си през последната година
По-малко от 5% от ползвателите на кредитни карти са се възползвали от застраховката по тях през изминалата година по данни на Сосиете Женерал Експресбанк. Най-често причините за това са непознаване на ползите от застрахователните услуги към този тип банкови продукти и това често е причина за допълнителен разход от страна на клиентите, които купуват отделно застрахователни продукти, особено в периода на летните пътувания. Експертите на банката съветват потребителите да се запознаят с условията си, за да знаят правата си.
По-голяма част от банките в страната предлагат безплатна застраховка при пътуване в чужбина. Стандартно се покриват разходи за неотложни медицински услуги, изгубен / откраднат / забавен багаж, забавен или отменен полет. Само през последния месец в Европа са отменени 8 440 полета и закъснели над 221 000 полета (Flight Stats 2018).
Сумите на обезщетенията най-често зависят от вида на издадената кредитна карта. Притежателите на премиум карти ползват по-високи лимити на покритие като започват от 5 000 и могат да достигнат до 50 000 евро за медицинска грижа и лечение.
За някои от картите на пазара достатъчно условие е да сте използвали кредитната карта по време на престоя си в чужбина, или да сте заплатили с нея част от разходите за услуга, свързана с пътуването. Така не е нужно да правите допълнителни разходи за закупуване на отделна застраховка за пътуването, тъй като вече разполагате със застраховка. В някои случаи има изискване за закупуване на туристически пакет, за да важи застраховката.
„Важно е потребителите да знаят, че има карти, при които покритията по застраховките дори ги защитават и в случай на неправомерно ползване на кредитната карта. Ако се установи злоупотреба с картата – сумите, изтеглени от нея са защитени от самата застраховка. При тези картоиздатели са защитени и самите стоки, закупени с въпросната карта – в случай на повреда, кражба или загуба, разходите по техния ремонт или подмяна ще бъдат възстановени на ползвателя в съответствие с общите условия по застраховката.“ съветват от Сосиете Женерал Експресбанк.
„Допълнително предимство е бързината, с която се обслужват плащанията. Формалностите, свързани с получаване на обезщетения, са сведени до минимум.“ – допълват от Картов отдел на Банката.
Срещат се и потребителски ориентирани покрития, като т.нар. „Гаранция за най-добра цена“. Те гарантират, че ако потребителите открият закупената от тях и платена с картата стока на по-ниска цена, разликата ще бъде възстановена при определени условия.
Документите, които се получават при издаване на кредитната карта, съдържат информация за покритията по този вид застраховка, но често ползвателите не им обръщат внимание. За да се запознаят с условията за ползване на застраховката, е добре да се свържат с банката-издател на кредитната карта или със застрахователя, посочен в документите. Препоръчително е условията да се прегледат при получаване на картата, защото ползването на застрахователните условия е свързано с някои особености при потреблението, които трябва да се имат предвид.
За Societe Generale Експресбанк
Групата Сосиете Женерал Експресбанк е сред седемте най-големи финансови институции в България. В нея влизат банката Сосиете Женерал Експресбанк и нейните дъщерни и асоциирани дружества Sogelease България, Сосиете Женерал Факторинг, Регионален Фонд за градско развитие, животозастрахователната компания Sogelife България и компанията за оперативен лизинг и пълно сервизно обслужване АЛД Аутомотив. 1 600-те служители на Сосиете Женерал Експресбанк се стремят да предлагат на клиентите си достъпни, гъвкави, качествени иновативни продукти и услуги.
През декември 2017 г. рейтинговата агенция Fitch Ratings повиши дългосрочния рейтинг на Сосиете Женерал Експресбанк на ‘А-‘, който е възможно най-високият рейтинг, даван от Fitch на финансова институция в България, надвишавайки с едно ниво този на държавата.
• 99.74% от капитала са собственост на Societe Generale Group;
• 109,3 млн. лева нетна печалба за 2017 г.;
• 7 млрд. лв. общ обем на активите към края на 2017 г.;
• 151 офиса;
• 529 000 клиентa.