Към съдържанието
  • За нас
  • За реклама
  • За автори
  • Етични норми
  • Контакти
  • Политика GDPR
    Количка 0
    Facebook
    GPNews
    • Начало
    • ИзданияРазширяване
      • 2025
      • 2020 – 2024Разширяване
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
      • 2015 – 2019Разширяване
        • 2019
        • 2018
        • 2017
        • 2016
        • 2015
      • 2010 – 2014Разширяване
        • 2014
        • 2013
        • 2012
        • 2011
        • 2010
      • 2005 – 2009Разширяване
        • 2009
        • 2008
        • 2007
        • 2006
        • 2005
      • 2000 – 2004Разширяване
        • 2004
        • 2003
        • 2002
        • 2001
        • 2000
    • СъбитияРазширяване
      • Предстоящи събития
      • Конгресен календар
    • Новини
    • СтатииРазширяване
      • АГ и неонатология
      • Алергология
      • В света на вирусите
      • Гастроентерология
      • Дерматология и козметика
      • Ендокринология
      • Кардиология
      • Неврология и психиатрия
      • Онкология
      • Офталмология
      • Педиатрия
      • Ревматология и ставни заболявания
      • Тест по клиничен случай
      • УНГ и белодробни болести
      • Урология и нефрология
      • Хранене, диететика, метаболизъм
      • Нашето интервю
      • Природата учи
      • Историята учи
      • Други
    • Абонамент
    Количка 0
    Facebook

      GPNews
      ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
      • На първо четене: Частните болници да провеждат обществени поръчки за лекарства
      • Според анализ на БАПЗГ: Два пъти по-малко от необходимото са медсестрите в болниците ни
      • Ваксина срещу херпес зостер намалява риска от сърдечни заболявания с 8 години
      • Лекари убийци в България няма: БЛС за починалите деца от Пловдив и Ботевград
      • 5 май – Световен ден на хигиената на ръцете
      В къщи / Новини / 40 стартъпи получиха награди в размер на 200 000 евро

      40 стартъпи получиха награди в размер на 200 000 евро

      отGP News публикувано на 26.11.201813.09.2022 Новини
      40 стартъпи получиха награди

      Будапеща, 22 ноември 2018 – 40 финалисти и 22-ма топ победители получиха 200 000 евро за развитие в областта на здравеопазването, суровините и храните. Те бяха избрани от 400 стартиращи фирми – три пъти повече от миналата година, които кандидатстваха в конкурса през пролетта. Така може да се обобщи провелият се финал на Joint Grand в Будапеща, организиран от EIT Health. Това е най-престижният и голям конкурс за стартъпи в областта на здравеопазването, суровините и хранителната промишленост, който завърши със спечелването на 6-месечни обучение и наставничество.

      Финалът на Joint Grand бе последният етап от трите конкурса за стартъпи на Европейския институт за иновации и технологии (EIT): Health InnoStars и конкурсът Joint Business Ideas на EIT Health, EIT Raw Materials и EIT Food. 40 млади и талантливи иноватори от Централна и Източна Европа се представиха пред международните инвеститори, корпоративните партньори и мрежата на EIT Community.

      Основната цел на EIT е да стимулира иновациите и предприемачеството в цяла Европа, като помага на иноваторите и предприемачите да превърнат идеите си в продукти и услуги за пазара. Успешните стартиращи фирми допринасят за цялостния успех на програмите, тъй като чрез техния пример се създава повтарящ се процес и биха могли да се привлекат все повече млади таланти, които да кандидатстват в конкурсите за стартъпи и от които биха могли да се развият все повече успешни компании. Успелите стартъпи също допринасят за създаването на нови работни места, което повишава конкурентоспособността в Европа.

      Upper dyspeptic syndrome ad

      EIT насърчава иновациите в Европа – стартиращите фирми в здравеопазването са готови да революционизират пазара в ЕС

      Според проучването, проведено на живо по време на финала, 57% от анкетираните смятат, че най-ценният инструмент, който EIT Health предлага, е обучението и наставничеството, докато 50% подчертават стойността на създаването на контакти. Болаж Золтан Фюриеш, директор на EIT Health InnoStars, добави: „Помагаме на стартиращите фирми да се развиват и ги обучаваме как да кандидатстват за рискови капитали и да се представят пред потенциални инвеститори. След обучението те ще получат индивидуално менторство, ще им помогнем да очертаят своя бизнес модел, ще запознаем екипите им с партньори, инвеститори в рисков капитал и регулаторни органи. Ние ги представяме и на компании, които могат да произведат техните продукти, да бъдат първия им купувач или да им създадат тестови сайт. Те попадат в основни иновационни центрове в Европа, част от общността на EIT Health, което е важно, ако искат да навлязат на чуждите пазари. Ако стартиращите предприятия наистина развиват успешни услуги, това е добре също и за гражданите на Европа, защото те ще могат да живеят по-здравословен и по-дълъг живот“.

      Победителят в InnoStars Awards е литовската компания Oxipit, която спечели 25 000 евро за валидиране на продукта си. Oxipit прилага изкуствен интелект в образната диагностика. Те са разработили набор от инструменти за рентгенови снимки на гръдния кош, които са най-често използваната образно-диагностична модалност. Oxipit се отличава от конкуренцията като на практика обхваща всички възможни патологии и генерира епикризи, написани сякаш от специалист рентгенолог.

      Победителят от полуфиналистите на European Health Catapult HydrUStent получи 7 000 евро безвъзмездна помощ. HydrUStent е биоразградим, антибактериален и приспособен за конкретните нужди на пациента, урологичен стент, чрез който се избягва втората операция и разходите за лечение се намаляват с 60%.

      HeadStart Funding, която е създадена с цел да ускорява развитието на продуктите и решенията на малки и средни предприятия (МСП) и да ги привежда до етап на готовност за инвестиции, излъчи две първи награди от по 12 000 евро в областта InnoStars – за HeartWatch и Koatum. HeartWatch е SaaS решение, което изпраща „умни“ сигнали на най-близкия болногледач, като по този начин повишава безопасността на пациентите. Той използва патентоване комбинация от съвременна компютърна визия и интелигентен анализ, базиран на машинно обучение, за да проверява състоянието на пациенти, които са оставени без надзор, като разчита на обикновени оптични сензори. Първоначално разработените модули включват безконтактно, непрекъснато медицинско наблюдение на сърдечните и дихателните стойности и дава сигнали, когато пациентът напусне леглото. Koatum е медицинска технологична компания, предлагаща адаптивни биоактивни покрития за импланти, за предотвратяване на възпаление и ускоряване на костната интеграция, за по-бързо и безболезнено възстановяване.

      „Финалът на Joint Grand бе добра възможност да се видят и срещнат нови таланти и нови идеи. Участниците са много смели и не се страхуват да покажат своите идеи на света. Най-важните предизвикателства пред здравните компании като GE Healthcare са нарастващите разходи за здравеопазване, нарастващото население на Земята и броят на хроничните заболявания, които трябва да лекуваме всеки ден. Предизвикателствата пред нас са да намерим най-рентабилните възможности за лечение в болниците и стартиращите фирми могат да допринесат за разрешаването на проблемите със своите добри идеи, които да използваме в нашите технологии и по този начин заедно да изградим една по-устойчива система на здравеопазване“, каза г-н Петер Бенксик, ръководител на проучванията в GE Healthcare.

      Победителят в здравния сегмент на конкурса „Съвместни бизнес идеи“ (Joint Business Ideas) е екип от Португалия, наречен Nebula X Medical, който възнамерява да сложи край на страха, неудобството и дискомфорта от колоноскопията с амбицията за бъдеще с по-малко пациенти с рак на дебелото черво. Те разработват PillScope – капсула, която може да се погълне и да сканира повърхността на дебелото черво на пациента.

      Иновациите не се раждат в изолация, а чрез комбинацията на различни ресурси

      Мариос Хрисолурис, ръководител на екипа победител в секция „Храни“ в конкурса „Съвместни бизнес идеи“, който спечели 10 000 евро, заяви, че се радва да види млади хора в играта, създаващи нови стартъпи, които решават реални обществени проблеми.
      „Най-важното нещо, което придобихме по време на състезанието, е ценната обратна връзка за различните аспекти на нашия бизнес и добрите връзки с индустриалните партньори и общите съвети за това как да започнем бизнеса си. EIT е на път да ни доближи до столиците за иновации като Сан Франциско.“
      Името на проекта му е FreshStrips и представлява евтин и лесен за разчитане етикет, който се прикрепя към външната страна на опаковките на храните и променя цвета си, ако храната е изложена на неподходящи температурни условия по време на транспортирането.

      Кшищоф Кубацки, директор на Иновационните центрове CLC East, EIT RawMaterials заяви след конкурса за стартиращи компании: „Това е нашият втори EIT финал на Joint Grand и втората година на конкурса „Съвместни бизнес идеи“ и втората вълна на трите Общности на знанието и иновациите на EIT (EIT Knowledge and Innovation Communities – KICs), посветени на храните, здравеопазването и суровините. Проектът започна като експеримент, но се оказа много по-ефикасен и ценен не само за нашите общности, но и за участниците в тези различни тематични области. Това, което нашите предишни участници подчертават най-вече в обратната си връзка, е нашият интердисциплинарен и международен подход. Това не само дава възможност на участниците да получат цялостна представа за маржовете в съответните им области, но най-вече показва колко много можем да си помогнем едни на други. Иновациите не възникват в изолацията, а от смесването на различна информация и аспекти; нищо не трябва да се изключва.“

      OCOLUT BANNER
      LIPIBOR BANNER
      OCOLUT BANNER
      LIPIBOR BANNER

      Навигация

      Предишна Предишна
      „Инициатива за здраве и ваксинопрофилактика“ работи за увеличаване на броя здравноосигурени в уязвимите общности
      СледващаПродължаване
      УМБАЛ Пловдив получи дарение от пелени за най-малките недоносени бебета
      Търсене
      Имунобор стик сашета
      Lekzema Banner
      Psoralek Banner
      GinGira Banner
      hemorid
      fb like

      За нас

      Списание GPNews
      Връстник на GP практиката у нас
      Единственото специализирано издание за общопрактикуващи лекари
      12 месечни книжки на жизненоважни за практиката ви теми

      Меню

      • Начало
      • За нас
      • Контакти

      Информация

      • За автори
      • Етични норми
      • За реклама

      Copyright © 2025 GPNews. Всички права запазени.

      Уеб дизайн и SEO от Трибест

      • ПОЛИТИКА GDPR
      Плъзгане нагоре
      • Начало
      • Издания
        • 2025
        • 2020 – 2024
          • 2024
          • 2023
          • 2022
          • 2021
          • 2020
        • 2015 – 2019
          • 2019
          • 2018
          • 2017
          • 2016
          • 2015
        • 2010 – 2014
          • 2014
          • 2013
          • 2012
          • 2011
          • 2010
        • 2005 – 2009
          • 2009
          • 2008
          • 2007
          • 2006
          • 2005
        • 2000 – 2004
          • 2004
          • 2003
          • 2002
          • 2001
          • 2000
      • Събития
        • Предстоящи събития
        • Конгресен календар
      • Новини
      • Статии
        • АГ и неонатология
        • Алергология
        • В света на вирусите
        • Гастроентерология
        • Дерматология и козметика
        • Ендокринология
        • Кардиология
        • Неврология и психиатрия
        • Онкология
        • Офталмология
        • Педиатрия
        • Ревматология и ставни заболявания
        • Тест по клиничен случай
        • УНГ и белодробни болести
        • Урология и нефрология
        • Хранене, диететика, метаболизъм
        • Нашето интервю
        • Природата учи
        • Историята учи
        • Други
      • Абонамент
      • За нас
      • За реклама
      • За автори
      • Етични норми
      • Контакти
      • Политика GDPR
      Търсене