Към съдържанието
  • За нас
  • За реклама
  • За автори
  • Етични норми
  • Контакти
  • Политика GDPR
    Количка 0
    Facebook
    GPNews
    • Начало
    • ИзданияРазширяване
      • 2025
      • 2020 – 2024Разширяване
        • 2024
        • 2023
        • 2022
        • 2021
        • 2020
      • 2015 – 2019Разширяване
        • 2019
        • 2018
        • 2017
        • 2016
        • 2015
      • 2010 – 2014Разширяване
        • 2014
        • 2013
        • 2012
        • 2011
        • 2010
      • 2005 – 2009Разширяване
        • 2009
        • 2008
        • 2007
        • 2006
        • 2005
      • 2000 – 2004Разширяване
        • 2004
        • 2003
        • 2002
        • 2001
        • 2000
    • СъбитияРазширяване
      • Предстоящи събития
      • Конгресен календар
    • Новини
    • СтатииРазширяване
      • АГ и неонатология
      • Алергология
      • В света на вирусите
      • Гастроентерология
      • Дерматология и козметика
      • Ендокринология
      • Кардиология
      • Неврология и психиатрия
      • Онкология
      • Офталмология
      • Педиатрия
      • Ревматология и ставни заболявания
      • Тест по клиничен случай
      • УНГ и белодробни болести
      • Урология и нефрология
      • Хранене, диететика, метаболизъм
      • Нашето интервю
      • Природата учи
      • Историята учи
      • Други
    • Абонамент
    Количка 0
    Facebook

      GPNews
      ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
      • Частните болници отново ще провеждат обществени поръчки за лекарства по НЗОК
      • Близо 100 млн. лв. е заплатила НЗОК за скъпоструващи лекарства за деца през 2024 г.
      • На първо четене: Частните болници да провеждат обществени поръчки за лекарства
      • Според анализ на БАПЗГ: Два пъти по-малко от необходимото са медсестрите в болниците ни
      • Ваксина срещу херпес зостер намалява риска от сърдечни заболявания с 8 години
      В къщи / Новини / Близо 70% от потребителите в България не биха купували бутилирана вода, ако тя е преработена

      Близо 70% от потребителите в България не биха купували бутилирана вода, ако тя е преработена

      отGP News публикувано на 26.01.201813.09.2022 Новини
      минерална вода

      Почти 70% от потребителите в България заявяват, че биха спрели да купуват или биха купували единствено по изключение дадена марка бутилирана вода, ако установят, че тя съдържа преработена вода с неясен произход или от водопреносната мрежа. Резултатите са от национално представително проучване, проведено сред населението в страната през август 2017 г. от агенция за маркетингови изследвания Ноема*.

      Изследването още показва, че българските потребители не обръщат достатъчно внимание на етикетите на продуктите и не са напълно информирани по отношение разликите в предлаганите на пазара бутилирани води, които се отличават по редица показатели.

      Често потребителите не се замислят каква вода купуват – дали тя е изворна, минерална или трапезна. В многообразието от стоки на пазара, не винаги имаме време да се запознаем със съдържанието на етикетите и опаковките на бутилираните води, което може да доведе до погрешно тълкуване на характеристиките и произхода на водата. Ето защо, когато избираме бутилирана вода, е добре да отделим няколко минути, за да се информираме какво точно купуваме.

      Upper dyspeptic syndrome ad

      Какви са основните характеристики на бутилираните води?

      На пазара има 3 основни вида бутилирана вода: натурална минерална вода, изворна вода и трапезна вода.
      Натуралната минерална вода е с естествен произход и се добива от защитени подземни източници, обикновено с дълбочина над 600-700м, което е гаранция за нейната чистота и постоянно качество. Тя има специфична минерализация и уникален баланс на минерални соли, което я прави изключително добър източник на хидратация, особено при хора с активен начин на живот.

      Изворната вода, както и натуралната минерална вода, е изцяло природен продукт. Тя е с естествен произход и притежава относително постоянен минерален баланс. Изворните води се добиват от изрично определени и защитени подземни източници, по-близо до повърхността на земята и не се подлагат на обработка при бутилиране. Те са природно чисти, като подпис за марката е съответният географски произход, който задължително се посочва на етикета на продукта.

      За разлика от натуралните минерална и изворна вода, трапезната вода най-често е промишлено-обработен продукт. Тя няма определена географска принадлежност и нейният източник може да бъде дори водопреносната мрежа. Обикновено трапезните води се нуждаят от допълнителна обработка, за да станат годни за пиене. Най-често това става чрез „обратна осмоза“. При този процес от водата се отстраняват вредните примеси, в това число бактерии, тежки метали, пестициди и други.

      Розовият етикет бе наложен като отличителна характеристика на изворната вода в България през последните 10 години. Това показват и данните от изследването, според които близо половината от българските потребители асоциират розовия цвят на етикета на бутилираната вода с изворна вода. За 36.4% от хората розовият цвят е символ на това, че водата е подходяща за деца, а 32.2% смятат, че водата с розов етикет е за ежедневна употреба*.

      Важно е да знаем обаче, че не всички води с розов етикет са изворни. Някои от марките трапезни води също използват розовия цвят на етикета, но това съвсем не означава, че те притежават уникалните природни качества на изворните води.

      Какво отличава изворната от трапезната вода?

      Основната разлика е, че всяка изворна вода има свой собствен набор от характерни свойства и специфичен минерален състав, който произхожда от геоложките условия в областта, където се добива. Именно тези характеристики определят натуралните качества на водата.

      За разлика от трапезната, изворната вода не подлежи на никаква дезинфекция или друга химична обработка при бутилиране. Тя се отличава с точно определен и постоянен източник на добив, а нейният лек и нежен вкус, ниска минерализация и чистота на произход я превръщат в предпочитан продукт за ежедневна употреба, включително от бременни жени, бебета и малки деца.

      Консумацията на бутилирана вода е въпрос на личен избор, но е важно да бъдем добре информирани какъв продукт купуваме за себе си и за своите близки и да четем внимателно етикетите, преди да вземем решение за покупка.

      *Резултати от национално представително проучване, проведено сред населението в страната през август 2017г. от агенция за маркетингови изследвания Ноема. То изследва нагласите на потребителите към различните видове бутилирана вода и водещите критерии при избора й. Изследването покрива 28 области селско и градско население и обхваща хората на възраст над 15г.

      OCOLUT BANNER
      LIPIBOR BANNER
      OCOLUT BANNER
      LIPIBOR BANNER

      Навигация

      Предишна Предишна
      Извършиха първата у нас роботизирана цистектомия с изграждане на пикочен мехур
      СледващаПродължаване
      „КАДИФЕНА РОЗА“ Е ЦВЕТЪТ НА 2018 ГОДИНА СПОРЕД СПЕЦИАЛИСТИ В ИНТЕРИОРНИЯ ДИЗАЙН
      Търсене
      Имунобор стик сашета
      Lekzema Banner
      Psoralek Banner
      GinGira Banner
      hemorid
      fb like

      За нас

      Списание GPNews
      Връстник на GP практиката у нас
      Единственото специализирано издание за общопрактикуващи лекари
      12 месечни книжки на жизненоважни за практиката ви теми

      Меню

      • Начало
      • За нас
      • Контакти

      Информация

      • За автори
      • Етични норми
      • За реклама

      Copyright © 2025 GPNews. Всички права запазени.

      Уеб дизайн и SEO от Трибест

      • ПОЛИТИКА GDPR
      Плъзгане нагоре
      • Начало
      • Издания
        • 2025
        • 2020 – 2024
          • 2024
          • 2023
          • 2022
          • 2021
          • 2020
        • 2015 – 2019
          • 2019
          • 2018
          • 2017
          • 2016
          • 2015
        • 2010 – 2014
          • 2014
          • 2013
          • 2012
          • 2011
          • 2010
        • 2005 – 2009
          • 2009
          • 2008
          • 2007
          • 2006
          • 2005
        • 2000 – 2004
          • 2004
          • 2003
          • 2002
          • 2001
          • 2000
      • Събития
        • Предстоящи събития
        • Конгресен календар
      • Новини
      • Статии
        • АГ и неонатология
        • Алергология
        • В света на вирусите
        • Гастроентерология
        • Дерматология и козметика
        • Ендокринология
        • Кардиология
        • Неврология и психиатрия
        • Онкология
        • Офталмология
        • Педиатрия
        • Ревматология и ставни заболявания
        • Тест по клиничен случай
        • УНГ и белодробни болести
        • Урология и нефрология
        • Хранене, диететика, метаболизъм
        • Нашето интервю
        • Природата учи
        • Историята учи
        • Други
      • Абонамент
      • За нас
      • За реклама
      • За автори
      • Етични норми
      • Контакти
      • Политика GDPR
      Търсене