От вчера всеки гражданин, който посети районната здравноосигурителна каса, по какъвто и да е повод – заверка на рецептурни книжки, подаване на документи или получаване на протоколи за скъпоструващи лекарствени продукти, заплащани от Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) и др., ще има възможността да получи безплатно и своя Уникален код за достъп (УКД) до електронното си медицинско досие. С това се поставя началото на кампания за засилване на обществения контрол върху изразходване на публичния ресурс, с който Националната здравноосигурителна каса закупува медицински услуги в полза на пациентите. Това съобщиха от пресцентъра на НЗОК. С УКД всеки гражданин ще може да упражни правото си да провери дали отразените в личното му досие дейности действително са извършени. Ако констатира разминаване в данните, той може да подаде сигнал до районната или до Националната здравноосигурителна каса. Контролните органи на институцията ще извършат проверка, като информират и гражданина за резултатите от нея. При необходимост ще се коригира електронното здравно досие с действително извършените в полза на пациента дейности.
Националната здравноосигурителна каса ще предостави на всеки от 7 356 986 български граждани УКД, като апелира за осъществяването на активен контрол от страна на гражданите върху изразходване на средствата за здравеопазване. НЗОК очаква подкрепата на всички институции в държавата за успешното осъществяване на мащабната дейност, която й предстои. След обновяването на интернет страницата на Националната здравноосигурителна каса – www.nhif.bg, предоставянето на УКД представлява поредната стъпка към въвеждане на електронното здравеопазване.
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
- Проучване сочи: Инхалаторите за астма и ХОББ допринасят за нарастващия въглероден отпечатък
- Увеличават се държавните болници с надлимитна дейност
- Министърът: Оптимист съм, че ще намерим пресечната точка за КТД
- Държавата е длъжник на младите медици, смята Христо Хинков
- Гърция: Пациентите вече записват час онлайн за всички лекари от Националната здравна служба