Треньорският щаб и футболистите на „Левски“ подкрепиха кампанията „Заедно срещу рака на простатата“, която се организира от фармацевтична компания Астелас България и Българското урологично дружество. Инициативата е по повод Световния месец за превенция на мъжкото здраве, който се отбелязва всяка година през ноември. Целта на кампанията е да фокусира общественото внимание върху рака на простатата – социалнозначимо заболяване, за което все още се говори твърде малко, а засяга все по-голяма част от мъжете над 50 г.
Лица на „Заедно срещу рака на простатата“ са старши треньорът на „Левски“ Петър Хубчев, неговият асистент Георги Донков, капитанът Живко Миланов и вратарят Милан Миятович. Те заснеха клипове и фотосесия специално за кампанията с идеята да мотивират мъжете да обърнат внимание на здравето си и да не пропускат ежегодните профилактични прегледи. „Ракът на простатата убива един мъж на всеки 45 минути. Докато изиграем един футболен мач, в света от рак на простатата загиват двама мъже. Крайно време е да вземем нещата в свои ръце и да се погрижим за здравето си. Да обърнем резултата в полза на мъжете“, казват звездите на отбора. Те призовават мъжете да си правят профилактични прегледи и при необходимост да посещават уролог.
Треньорският щаб и футболистите на „Левски“ популяризират инициативата „Заедно срещу рака на простатата“ чрез масирана рекламна кампания в градския транспорт, която стартира от средата на октомври в София, Варна, Бургас и Велико Търново, а също така и в софийското метро. Видеата, в които участват лицата на кампанията, ще се излъчват на таблата на стадион „Виваком Арена – Георги Аспарухов“, а също така и на екраните, поставени по метростанциите в столицата.
Всяка година ракът на простатата e сред основните причинители на смърт при мъжете. Статистиката сочи, че годишно над 1 млн. мъже по света получават диагнозата рак на простатата, което е около 8% от всички новорегистрирани онкологични заболявания и над 15% от раковите заболявания при мъжете. Ракът на простатата е най-честото онкологично заболяване сред мъжете, като за САЩ е второто по смъртност заболяване, а за Европа – трето. Около 2545 са новодиагностицираните случаи в България за 2015 г.
Кампанията за превенция на рака на простатата се организира за трета поредна година от фармацевтична компания Астелас България.