Агресивно дете тормози съучениците си. Детето сменя трето училище. Майката отказва да премести детето в индивидуална форма на обучение, стана ясно от коментара на Илияна Иванова, директор на 45-то училище пред Нова телевизия.
С детето е работел ресурсен учител и училищния психолог, обясни директорката. Родителят обаче отказал с детето да се занимава психолог. Детето има право на обучение, по думите й. А самото дете проболо друго с молив. Друг съученик е одраскан.
Иван Игов, психолог, предполага, че проблемът може да е психиатричен. В постъпване в училище излизат наяве много проблеми. В конкретния случай детето може да страда от лека форма на аутизъм. Родителят трябва да приеме проблема, според него.
Няма общ регистър на децата в риск, каза Игов. Такова нещо трябва да се случи скоро, категоричен е той. Идеята за такъв регистър е имало в стратегията за детето, която според психолога, е използвана за предизборна цел.
Трябва да има институционален механизъм, който да задължи родителя да се направи професионално обследване на проблемните деца. С тях трябва да се работи, защото тези деца имат бъдеще, категоричен е експертът.