Министър Асена Сербезова коментира и как се развива ваксинационната кампания. МЗ е идентифицирало социалните мрежи като основен източник на дезинформация, сключени са договори за два видеоклипа с БНТ, като е проведена среща с директора Емил Кошлуков и скоро те трябва да започнат да се излъчват по телевизията.
Предвижда се кампанията да не е досадна, а поднесена чрез разкази на ваксинирани. Предвиждат се и две национални представителни проучвания затова какви са колебанията на хората, които не искат да се ваксинира, до 3 дни ще има договор и ще бъде избрана социологическа агенция.
В спешен порядък МЗ ще разработи и за сайт на кампанията с информация за ползите, начина на изпитване и профила на безопасност на ваксините. Предвиждат се брошури за женското здраве за ваксините за жени с инвитро процедури, за хора с хронични заболявания, за фармацевти, общопрактикуващи лекари, ромската общност и персонала в училищата, ще се организира и информационен център.
ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
- Надзорът на НЗОК гледа отново проектобюджета за 2025 г.
- Очаквано: Здравната комисия отхвърли предложението за излизане на България от СЗО
- Ръст на колиентерити и салмонелоза, спад на случаите на вирусни хепатити
- Започва информационна кампания „Да открием рядкото в познатото“
- Новият проект на бюджет на НЗОК за 2025 г. е с 65 млн. лв. по-малко от предишния