С екстравагантни методи Министерството на здравеопазването ще се опита да реши проблема с масовото неправене на задължителни годишни профилактични прегледи от страна на гражданите.
“Изключително много пари” – с 24% повече от миналата година или близо 500 милиона лева отделя държавата по линия на здравната профилактика, посочи пред БНТ заместник-министърът на здравеопазването Михаил Околийски.
“Ние обаче трябва да убедим българските граждани да си правят профилактични прегледи, като затова ще стартираме мащабна информационна кампания, като нашето послание ще бъде, че здравеопазването не е болничното лечение, а профилактиката.”
Например ще бъде популяризиран фактът, че е достъпен мащабен пакет от безплатни здравни изследвания, които изцяло ще бъдат поети от Касата.
Най-интересната част обаче, плод на пиарската мисъл на министерството, ще е в търсенето на инфлуенсъри, известни лица, които да популяризират сред обществото превантивната грижа към здравето ни.
“Преди малко гледах страхотната победа на Григор Димитров, мислим за него. Мислим за Георги Господинов, който е нашият гений на съвремието ни. Мислим за хора, на които хората вярват. Има и идеи от нашия пресцентър, в който аз много вярвам, и за поп-фолк изпълнители, което ми е трудно да разбера, защото съм хеви метъл.
Ако един такъв лидер на мнение ти каже като млад човек не ти да отидеш на профилактика, но да кажеш на родителите ти да отидат да се прегледат, за да са по-дълго с теб, това е много силно послание”, представи концепцията заместник-министърът.