След трагичните инциденти, възникнали от лутане на линейки с пациенти, най-вече в столицата, с 4 517 060 лв. без ДДС здравното министерство смята да изгради нова връзка между болниците и линейките на спешна помощ. Според документацията на обявената открита процедура действащата информационна система за регистриране и проследяване на получените обаждания към Спешна медицинска помощ (СМП) успява да обхване и документира статуса на пациента по цялата верига от получаването на повикване до трансфер на пациента към болничното заведение.
Въпреки това обаче, има случаи, при които, поради претоварване на болничните заведения, пациентът не се транспортира навреме до заведението със свободен капацитет. Причината е, че екипът на СМП няма адекватна обратна връзка от болниците за свободна леглова база за конкретния случай. В резултат се губи ценно време за обхождане на няколко лечебни заведения. Друг проблем е липсата на обратна връзка от приемащата болница за това дали пациентът е хоспитализиран по съответна клинична пътека или е изписан.
С новата обществена поръчка се цели изграждане и внедряване на интегрирана комуникационна система, по която да се обменят данни между информационната система и болничните заведения. Сербезова пред спешните медици: Ще имаме 6 хеликоптера за медицинска помощ Сербезова пред спешните медици: Ще имаме 6 хеликоптера за медицинска помощ Необходимите промени в системата на спешната медицинска помощ обсъди здравният министър проф. Асена Сербезова с директора на ЦСМП – Соф… Прочети повече (Архитектура на бъдещата интегрирана комуникационна система) С цел осигуряване на надеждна свързаност между географски разпределени локации на едно учреждение все повече се използва технология SD-WAN (Software Defined networking in a Wide Area Network) вместо традиционните WAN мрежи, в които се използват остарели методи за идентификация и шифроване, които са напълно несъвместими с новата реалност. Архитектурата на тези мрежи е базирана на централни софтуерни контролери, които управляват всички функции на мрежата.
Изпълнителят трябва да осигури поддръжка на предоставяните услуги в режим 7 дни, 24 часа в денонощие, 365 дни в годината. Времето за реакция при инцидент трябва да е 30 минути и обхваща периода от докладването на инцидента до поемането му от Help Desk. Времето за разрешаване на инцидент трябва да е до следващия работен ден след поемане на инцидента. Изпълнителят на поръчката трябва да изгради основна свързаност през кабелна мрежа до всеки от обект (351 на брой, включително многопрофилни и специализирани болници за активно лечение, санаториуми, центрове за психично здраве, психиатрични болници) и да осигури абонатен интерфейс Ethernet 10 BaseT, FastEthernet 100 BaseTX и Gigabit Ethernet c порт за конектор тип RJ45. Резервната свързаност трябва да е през собствена обществена мобилна мрежа по стандарт GSM/GPRS/UMTS до всяко от посочените 351 лечебни заведения.
Трябва да осигури също контролерна архитектура на база SDWAN мрежи. Двете точки за терминиране свързаността са в центровете за обработка на данни на държавното дружество „Информационно обслужване“ – на улица „Лъчезар Станчев“ №11 и ул. „Панайот Волов“ №2, със скорост 1Gbps. Изпълнителят трябва да разполага с минимум 200 точки на присъствие и регионални технически центрове за обслужване на клиенти в локации с възможност за спазване на параметрите за поддръжка при инциденти, както и с представителства във всички областни градове на страната.
Задача на изпълнителя е да осигури изискващото се техническо оборудване, изграждане и внедряване на свързаност на всички портове до 25-ти юли тази година. При възникнала необходимост трябва да осигури нови локални точки до 26 обекта към изградената мрежа в срок 30 дни от заявяването й. До 20 дни пък е срокът за преместване на локална точка в рамките на същото населено място.