За трета година Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология стартира национална информационна кампания „Вземи краката си в ръце“. Мисията на инициативата е повишаване на информираността сред обществото за причините, основните начини за превенция и необходимостта от ранна диагностика и лечение на хроничната венозна болест, особено в условията на пандемия.
Началото на кампанията бе обявено на специална пресконференция с участието на проф. д-р Веселин Петров – председател на Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА), проф. д-р Марио Станкев и проф. д-р Васил Червенков – членове на управителния съвет на БНДСЕХА.
Кампанията ще продължи в периода април – септември 2021 г. . Тази година мотото на инициативата е „Вземи краката си в ръце aктивно“, защото във времената, в които живеем, активното движение и проактивното търсене на навременна диагностика са по-важни от всякога.
Хроничната венозна болест (т.нар. разширени вени) може да започне в сравнително ранна възраст, като засяга около 50% от населението или всеки втори българин. „В условията на пандемия през последната година рисковите фактори за поява на разширени вени за съжаление се увеличиха значително. В резултат на социалната изолация и обездвижването наблюдаваме повишен риск и засилена предразположеност към появата на ХВБ, както и повече случаи на хора с ранни симптоми на заболяването“, сподели проф. д-р Веселин Петров.
Информационната кампания „Вземи краката си в ръце“ ще включва множество активности като традиционните безплатни профилактични прегледи в цялата страна и научни и информационни статии и интервюта с експерти. Целта е да се предостави изчерпателна информация за начините за превенция и важността на ранната диагностика на хроничната венозна болест. Акцент на кампанията ще бъдат и повишените рискове, които носи обездвижването по време на пандемия и сериозните последици, до които би довело пренебрегването на симптомите и нуждата от навременно лечение.
За първи път тази година организаторите на кампанията ще отправят конкретни предизвикателства, с които да мотивират хората да се движат още по-активно през летните месеци и не само. Основната активация е вдъхновяващото #ПътешествиеСМисия. Неговата голяма цел е ВСИЧКИ ЗАЕДНО – здравни експерти и асоциации, медии, посланици на кампанията, хората, страдащи от ХВБ, да станем част от един истински #ОтборСМисия и за 2 месеца да извървим 10 МИЛИОНА КРАЧКИ.