Подобрени са функционалностите на Електронния пациентски регистър, съобщиха от пресцентъра на Информационно обслужване.
Това се е отразило на броя на прегледаните здравни досиета на пациентите от личните им лекари – в рамките на месец след надграждането на функционалностите са прегледали здравните досиета на близо 15 000 души.
Данните показват, че над 700 общопрактикуващи лекари от цялата страна се възползват ежедневно от функционалностите, които платформата предлага. Средното време, което джипитата отделят за преглеждане на досието на свой пациент, e 7.12 мин, като 92% от посещенията са били с активност в повече от една функционалност на портала.
Борис Костадинов, директор „Софтуерна интеграция“ в Информационно обслужване, посочи, че достъпът до въведените в пациентското досие медицински данни, без значение източникът на финансиране, дава възможност на общопрактикуващите лекари да разполагат с по-пълноценна информация при назначаването на лечение, както и да имат по-добра проследимост в дългосрочен план върху състоянието на пациентите си. Новата функционалност е част от надграждането на НЗИС и стана възможна след успешни консултации с Български лекарски съюз (БЛС) и Национално сдружение на общопрактикуващите лекари в България (НСОПЛБ).
На пациентите вече не се налага да носят хартиени документи за рецепти, прегледи, изследвания и други медицински събития при своя личен лекар. От друга страна се минимизира рискът от изгубени документи, погрешно предаване на информация между пациент и лекар, или неточна интерпретация на резултати.
За всеки един преглед на пациента личният лекар вижда пълната медицинска информация – диагноза, анамнеза, състояние, съпътстващите документи (ако има такива), източник на финансиране, както и кога, къде и от кого е бил проведен прегледът. За издадените рецепти, личният лекар може да провери дали пациентът я е изпълнил и какво е било отпуснато в аптеката, както и колко време остава до крайния ѝ срок на валидност. За всяка хоспитализация общопрактикуващият лекар може да проследи цялата информация, въведена от болницата, включително подадената към НЗИС епикриза.
Ако причината за болничния престой е раждане, може да се види допълнителна информация както за самото раждане, така и за новородените.
В „История на действията“ пациентът може да провери по всяко време, каква информация е достъпвал личният му лекар. НЗИС записва и съхранява всяко действие, което се извършва в здравното досие, независимо дали действието е от страна на пациента, личния лекар, медицински специалист, или друго оторизирано лице.